Педагогічні умови формування творчого мислення майбутніх фахівців з інформатики
DOI:
https://doi.org/10.32919/10.32919/uesit.2016.01.6-11Keywords:
training of specialists, pedagogical conditions, creative thinkingAbstract
The article shows the training of future specialists in computer science. The aspect of the process describes pedagogical conditions promoting the effectiveness of the process of formation of the creative thinking of students: to prevent low self-esteem of students of their creative abilities, involvement of students in brainstorming, the inclusion of students in the creative design activity.
Downloads
References
Питерс Т. Представьте себе. [Текст] / Том Питерс. – СПб.: Стокгольмская школа экономики в Санкт-Петербурге, 2005. – 452 с.
Рейнольдс Г. Презентация в стиле Дзен: дизайн, разработка, проведение и примеры. [Текст] / Гарр Рейнольдс. – М.: Вильямс, 2009. – 240 с.
Робинсон К. Призвание. Как найти то, для чего вы созданы, и жить в своей стихии. [Текст] / Кен Робинсон при участии Лу Ароники. – М.: Манн, Иванов и Фербер, 2010. – 368 с.
Сисоєва С. Педагогічна творчість у науковому просторі педагогіки. [Текст] / Світлана Сисоєва // Філософія педагогічної майстерності: [збірник наукових праць]. – Київ—Вінниця: ДОВ «Вінниця», 2008. – С. 51-58.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 O.A. Briantsev
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons «Attribution» 4.0 License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.