Організаційно-педагогічні аспекти підготовки учнів 11-х класів філологічного профілю з використанням інформаційних технологій
DOI:
https://doi.org/10.32919/10.32919/uesit.2016.02.10-15Keywords:
Individualization of studying, computer-oriented education system, using of Internet-technologies, professional learn schoolchildren, organizational and pedagogical principles of learning activitiesAbstract
Considered organizational and pedagogical principles of learning activities using an information technology.The application of information technology within the specialized training. The model profile education teaching Ukrainian language and literature. Developed software that focuses on independent work of students.
Downloads
Download data is not yet available.
Abstract views: 144
/ PDF downloads: 98
References
Ангелова Т. Новите образователни технологии, Интернет и обучението по български език. (25.08.2004). – Режим доступу: http://linternet.bg/publish/tangelova/novite.htm (28 травня 2007)
Осадчий В.В. Використання системи дистанційного навчання Moodle у вищих навчальних закладах. Навчально-методичний посібник / В.В. Осадчий, Мелітополь: РВЦ МДПУ, 2010. – 127 с.
Полат Е.С. Теория и практика дистанционного обучения: учеб. пособие / Е.С. Полат; под ред. Е.С. Полат. – М. : Изд. Центр “Академия”, 2004. –416 с.
Прокоф'єв Є.Г. Організаційно-педагогічні засади загальнопедагогічної підготовки майбутніх учителів в умовах дистанційного навчання: Дис. ... канд. пед. наук. Київ 2011. - 205 с.
Кизенко В.І., Орищак Л.Л., Чернега В.Г. Курси за вибором у структурі профільного навчання // Профільне навчання: теорія і практика/ За ред. канд. пед. наук Липової Л.А. – К.: ВВП „Компас”, 2007. - С. 5.
Концепція профільного навчання в старшій школі / Освіта України. – 2003. – № 42-43. – С. 8 – 9.
Трайнев В.А. Информационные коммуникационные педагогические технологии (обобщения и рекомендации): Учебное пособие / Трайнев В.А., Трайнев И.В. – 2-е изд. – М.: Издательско-торговая корпорация “Дашков и К”, 2006. – 280 с.
Слєпкань З.І. Психолого-педагогічні та методичні основи розвивального навчання математики. – Тернопіль: підручники і посібники, 2004. – 240 c.
Осадчий В.В. Використання системи дистанційного навчання Moodle у вищих навчальних закладах. Навчально-методичний посібник / В.В. Осадчий, Мелітополь: РВЦ МДПУ, 2010. – 127 с.
Полат Е.С. Теория и практика дистанционного обучения: учеб. пособие / Е.С. Полат; под ред. Е.С. Полат. – М. : Изд. Центр “Академия”, 2004. –416 с.
Прокоф'єв Є.Г. Організаційно-педагогічні засади загальнопедагогічної підготовки майбутніх учителів в умовах дистанційного навчання: Дис. ... канд. пед. наук. Київ 2011. - 205 с.
Кизенко В.І., Орищак Л.Л., Чернега В.Г. Курси за вибором у структурі профільного навчання // Профільне навчання: теорія і практика/ За ред. канд. пед. наук Липової Л.А. – К.: ВВП „Компас”, 2007. - С. 5.
Концепція профільного навчання в старшій школі / Освіта України. – 2003. – № 42-43. – С. 8 – 9.
Трайнев В.А. Информационные коммуникационные педагогические технологии (обобщения и рекомендации): Учебное пособие / Трайнев В.А., Трайнев И.В. – 2-е изд. – М.: Издательско-торговая корпорация “Дашков и К”, 2006. – 280 с.
Слєпкань З.І. Психолого-педагогічні та методичні основи розвивального навчання математики. – Тернопіль: підручники і посібники, 2004. – 240 c.
Downloads
Submitted
2016-10-21
Published
2016-12-01
How to Cite
Kanash, O. (2016). Організаційно-педагогічні аспекти підготовки учнів 11-х класів філологічного профілю з використанням інформаційних технологій. Ukrainian Journal of Educational Studies and Information Technology, 4(2), 10–15. https://doi.org/10.32919/10.32919/uesit.2016.02.10-15
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2016 O.I. Kanash
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons «Attribution» 4.0 License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.