Досвід впровадження кредитно-модульної системи у військовому інституті Київського національного університету імені Тараса Шевченка

  • O.O. Beznosiuk
Keywords: credit, module, technology, education system, educational process, algorithm evaluation

Abstract

The article deals with the organization of educational process based on the credit-module system of education. The algorithm of calculation of students and cadets estimation while studying separate discipline is offered. It is shown that the usage of credit-module system allows to eliminate definitely shortcomings of traditional educational system and consequently, to promote quality of military experts preparation.

References

Юцявиченс П. Теория и практика модульного обучения. – Каунас: Швиеса, 1989. – 272 с.

Алексюк А.М. Педагогіка вищої школи. Курс лекцій: модульне навчання. К.: ІСДО, 1993. – 220 с.

Безносюк О.О. Модульно-рейтинговий контроль успішності студентів // Наук. записки: Зб. наук. ст. Нац. пед. ун-ту ім. М. П. Драгоманова. – К.: НПУ, 2000. – С. 3-12.

Безносюк О.О. Педагогічні умови запровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу /О.О.Безносюк, О.А. Прохоров., В.Л. Уліч. // Видання 3-е, доповнене. Навчально-методичний посібник / За заг. ред. Балабіна В.В. – К.: Інфодрук, 2012. – 325 с.
Published
2015-12-01
How to Cite
Beznosiuk, O. (2015). Досвід впровадження кредитно-модульної системи у військовому інституті Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Ukrainian Journal of Educational Studies and Information Technology, 2(2), 9-20. Retrieved from https://uesit.org.ua/index.php/itse/article/view/152