Use of computer-based learning tools to improve the quality of knowledge in teaching mathematical disciplines at the university

Authors

  • M.O. Rubtsov Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University, Melitopol, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32919/10.32919/uesit.2017.01.261-266

Keywords:

computer-oriented training, ICT, quality of education, mathematical disciplines, competence

Abstract

The computer-oriented means of education were outlined in the article for improvement of knowledge quality during of teaching of mathematical  disciplines. For the purpose of efficiency of their use was made an analysis.

Downloads

Download data is not yet available.
Abstract views: 117 / PDF downloads: 357

References

Баранова, И.М. Анализ использования информационных технологий в преподавании математических дисциплин для экономических специальностей [Текст] / И.М. Баранова, И.А. Котова, А.Н. Муравьев. Брянск: БГИТА, 2012. – 4 с.

Березовский, В.А. Использование компьютерного тестирования как фактора повышения качества оценки высшего образования [Текст] / В.А. Березовский, В.Н. Фокина. СГА, 2015. – 11 с.

Капінус, О.Л. Використання комп’ютерних програм для вивчення англійської мови у ВНЗ [Текст] / О.Л. Капінус. Донбаська національна академія будівництва і архітектури, 2012. – 14 с.

Образование и XXI век. Информационные и коммуникационные технологии. М.: Наука, 1999. – 191 с.

Триус, Ю.В. Комп’ютерно-орієнтовані методичні системи навчання математики: [монографія] [Текст] / Ю. В. Триус. – Черкаси: Брама-Україна, 2005. – 400 с.

Published

2017-04-03

How to Cite

Rubtsov, M. (2017). Use of computer-based learning tools to improve the quality of knowledge in teaching mathematical disciplines at the university. Ukrainian Journal of Educational Studies and Information Technology, 5(1), 261–266. https://doi.org/10.32919/10.32919/uesit.2017.01.261-266