Formation of spelling competence in elementary school using information technologies
DOI:
https://doi.org/10.32919/10.32919/uesit.2017.01.332-335Keywords:
elementary school, program-simulator, spelling competence, literacy, spelling, punctuation, grammar, language exercises, grammar, language exercisesAbstract
The article deals with the literacy creation in the process of learning Ukrainian language in primary schools. It contains a brief description of the training exercises method and the language exercises typology. It is analyzed the existing program-simulators for creation and consolidation of spelling skills. The paper offers the electronic simulator draft for the 3d grade.
Downloads
References
Календарно-тематичне планування 3 клас зі змінами 2015 року: [Електронний ресурс]. – 12.09.2015. – 42 с. - Режим доступу: http://www.schoollife.org.ua/kalendarno-tematychne-planuvannya-3-klas-zi-zminamy-2015-roku/.
Методика навчання української мови в початковій школі: навчально-методичний посібник для студентів вищих навчальних закладів / За наук. ред. М.С. Вашуленка. – К.: Літера ЛТД, 2011. – 364 с.
Нова редакція навчальної програми для 1-3 класів Українська мова (мова навчання): [Електронний ресурс] / Навчальні програми для початкової школи (1-4 класи). – 53 с. – Режим доступу: http://osvita.ua/school/program/8793/.
Постанова КМУ „Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти” № 462 від 20.04.11 року: [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/17911/.
Рубан Л.І. Формування орфографічної грамотності молодших школярів / Л.І. Рубан // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2014. – № 9(43). – С. 183–191.
Хома О.М. Формування орфографічних умінь на уроках української мови в початковій школі / О.М. Хома // Освітологічний дискурс. – 2015. – № 3(11). – С. 270–279.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 N. Frolova, S.L. Koniukhov

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons «Attribution» 4.0 License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.