Features of bachelor's professional training in software engineering at US universities
DOI:
https://doi.org/10.32919/10.32919/uesit.2017.02.37-40Keywords:
професійна підготовка, програмна інженерія, бакалавр з програмної інженерії, інженер-програміст, навчальний планAbstract
У статті розглядаються особливості підготовки бакалаврів з програмної інженерії в університетах США. Пояснено розбіжність у спрямованості підготовки фахівців з програмної інженерії в університетах світу. Надано діапазон ступенів, які можуть отримати бакалаври з програмної інженерії в університетах США. Представлено результати аналізу навчальних планів підготовки бакалаврів з програмної інженерії у провідних університетах США та висвітлено спільні риси.
Downloads
References
Круглик В. Аналіз змісту та організації підготовки фахівців з програмної інженерії в університетах США / В. Круглик, В. Осадчий, С. Симоненко // Педагогічний дискурс. - 2016. - Вип. 20. - С. 107-114.
ABET Accredited Engineering Programs [Electronic resource]. – Retrieved from http://www.abet.org/.
Educating the Engineer of 2020: Adapting Engineering Education to the New Century. – Washington D.C.: National Academies Press, 2005. – 209 p.
Shaw M. Software Engineering Education: A Roadmap / M Shaw // Future of Sofware Engineering, Limerick, Ireland, 2000. – P.371-380.
Software Engineering 2014. Curriculum Guidelines for Undergraduate Degree Programs in Software Engineering. A Volume of the Computing Curricula Series. Joint Task Force on Computing Curricula IEEE Computer Society, Association for Computing Machinery.- IEEE Computer Society, Association for Computing Machinery, 2015. – 134 p.
Hislop W. А collaborative bachelor's degree in software engineering / Gregory W. Hislop, Spiros Mancoridis, P. M. Shankar // IEEE Frontiers in Education Conference, 2003. – P.14-18.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 Svitlana Symonenko
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons «Attribution» 4.0 License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.