Using social networks as a means of enhancing students' cognitive activity
DOI:
https://doi.org/10.32919/10.32919/uesit.2017.01.12-17Keywords:
Web community, social network, information and communication technologies, educational process, informational-educational environment, activation of cognitive activityAbstract
The article analyzes the potential of social networks for use in the education system. The combination of information and communications technology and learning technologies significantly affects the educational process in General and contributes to the formation of information educational environment, which is a feature ensuring activization of informative activity of students in the learning process.The article analyzes the experience of using social networks in educational process of the University for enhancing cognitive activity of students.
Downloads
References
Биков В. Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти : монографія / В. Ю. Биков. – К. : Атіка, 2008. – 684 с.
Івашньова С. В. Використання соціальних сервісів та соціальних мереж в освіті / С. В. Івашньова // Наукові записки НДУ ім. М. Гоголя. Психолого-педагогічні науки. – 2012. – № 2. – С. 15-17.
Малицька І. Д. Віртуальні спільноти як інноваційні освітні середовища в системах освіти зарубіжних країн / І. Д. Малицька // Інформаційні технології в освіті. – 2013. – Вип. 15. – С. 276–283.
Павличенко Е.Н. Социальные сети как инструмент модернизации образования / Е.Н. Павличенко //Народное образование. – 2012. – № 1. – C. 42-47.
Серов Ю. О. Методы и средства создания эффективных виртуальных сообществ на основе Веб-форумов / Ю. О. Серов . – Рукопись. Диссертация на соискание учёной степени кандидата технических наук по специальности 01.05.03 – математическое и программное обеспечение вычислительных машин и систем. – Национальный университет «Львовская политехника», Львов, 2010.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 T.L. Arhipova, N.V. Osipova, M.S. Lvov

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons «Attribution» 4.0 License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.