Problems of effective use of automated testing systems
DOI:
https://doi.org/10.32919/10.32919/uesit.2015.01.8-16Keywords:
automated pedagogical testing systems, pedagogical diagnosticsAbstract
У статті систематизовано дидактичні завдання, для вирішення яких застосовується автоматизовані системи педагогічного тестування. Обґрунтовано систему критеріїв для вибору автоматизованої системи педагогічного тестування для вирішення завдань педагогічної діагностики.
Downloads
References
Lozova V. I. Teoretychni osnovy vykhovannia i navchannia : navchalnyi posibnyk (Theoretical foundations of education and training: a study guide) / V. I. Lozova, H. V. Trotsko; Khark. derzh. ped. un-t im. H. S. Skovorody. – Kharkiv : «OVS», 2002. – 400 p.
Kolhatin O. H. Dydaktychni vymohy do zasobiv avtomatyzovanoi pedahohichnoi diahnostyky (Didactic requirements for the means of automated pedagogical diagnostics) / O. H. Kolhatin // Zasoby navchalnoi ta naukovo-doslidnoi roboty : zbirnyk nauk. prats / za zah. red. prof. V. I. Yevdokymova ta prof. O. M. Mykytiuka / KhNPU imeni H. S. Skovorody. – Kharkiv, 2007. – Vyp. 27. – P. 65–74.
Malaniuk T. P. Avtomatyzovana systema «Ekzamenator» (Automated system "Examiner" ) / T. P. Malaniuk // Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka. Seriia : Pedahohika. – 2005. – No. 6. – P. 38–42.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 L.I. Bilousova, O.H. Kolhatin
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons «Attribution» 4.0 License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.