Review of the monograph by K. P. Osadcha "Theoretical and methodological fundamentals of vocational training of future teachers for tutoring"

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32919/uesit.2020.04.02

Keywords:

monograph, review, tutoring activities, teacher training

Abstract

In the publication the theoretical and methodological research of K. P. Osadcha “Theoretical and methodological fundamentals of vocational training of future teachers for tutoring” has been analyzed, which reflects the theoretical and practical aspects for vocational training of future teachers to new realities of teaching, namely the implementation of tutoring in working with children at primary, secondary and high school. The authors have analyzed the structure of this monograph, highlighted main author achievements, which are the historical and pedagogical analysis of the development for tutoring in Ukraine, the determination of the essence the tutoring, the structure of the tutor competence and conceptual foundations of vocational training of future teachers for tutoring.

Downloads

Download data is not yet available.
Abstract views: 249 / PDF downloads: 298

References

Грищенко, М. (Ред.). (2016). Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи. Взято з https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf.

Корягін, М. В. & Чік, М. Ю. (2017). Основи наукових досліджень. Київ: Алерта.

Національний класифікатор України «Класифікатор професій ДК 003:2010». (2010). Взято з http://zakon3.rada.gov.ua/rada/show/va327609-10.

Осадча, К. П. (2010). Формування професійної компетентності майбутніх учителів інформатики у процесі вивчення фахових дисциплін. (Дис. канд. пед. наук). Вінницький державний педагогічний університет ім. М. Коцюбинського, Вінниця.

Осадча, К. П. (2019). Теоретичні та методологічні засади професійної підготовки майбутніх учителів до тьюторської діяльності. Мелітополь: ФОП Однорог Т. А.

Осадча, К. П. & Осадчий, В. В. (2014). Технології дистанційного навчання. Робота з Moodle 2.4. Мелітополь: Вид-во МДПУ ім. Б. Хмельницького.

Reitz, J. M. (2004). Dictionary for Library and Information Science. Westport, Libraries Unlimited Inc.

REFERENCES

Grishchenko, M. (Ed.). (2016). New Ukrainian school. Conceptual principles of secondary school reform. Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf. (in Ukrainian)

Koryagin, M. V. & Chick, M. Y. (2017). Basics of the scientific research. Kyiv: Alerta. (in Ukrainian)

National Classifier of Ukraine "Classifier of occupations DK 003: 2010". (2010). Retrieved from http://zakon3.rada.gov.ua/rada/show/va327609-10. (in Ukrainian)

Osadcha, K. P. (2010). Professional competence of computer science teachers’ formation in the process of special disciplines’ study. (Candidate's Thesis). Vinnytsya State Pedagogical University named after Mykhailo Kotsyubynskyi, Vinnytsya. (in Ukrainian)

Osadcha, K. P. (2019). Theoretical and methodological fundamentals of vocational training of future teachers for tutoring. Melitopol: FOP Odnoroh T. A. (in Ukrainian)

Osadcha, K. P. & Osadchy, V. V. (2014). Distance Learning Technologies. Working with Moodle 2.4. Melitopol: Vyd-vo MDPU im. B. Khmelnytskoho. (in Ukrainian)

Reitz, J. M. (2004). Dictionary for Library and Information Science. Westport, Libraries Unlimited Inc. (in English)

Accepted
2020-10-20

Published

2020-12-30

How to Cite

Lazariev, M., Koval, T., & Machynska, N. (2020). Review of the monograph by K. P. Osadcha "Theoretical and methodological fundamentals of vocational training of future teachers for tutoring". Ukrainian Journal of Educational Studies and Information Technology, 8(4), 13–20. https://doi.org/10.32919/uesit.2020.04.02